English 

田口 達也 (タグチ タツヤ)

プロフィール

所属
人文社会科学系 外国語教育講座
職名
准教授
学歴
2010 , ノッティンガム大学
2001 , メルボルン大学
取得学位
MTESOL , メルボルン大学 (豪州)
PhD in English , ノッティンガム大学 (英国)
研究職歴
2017- , 愛知教育大学准教授
2014-2017 , 愛知教育大学講師
2011-2014 , 愛知教育大学助教

研究活動

研究分野
応用言語学
第二言語習得
リサーチメソッド
キーワード:第二言語習得 , モチベーション , 学習ストラテジー , 量的・質的研究手法
現在の研究課題
第二言語習得

モチベーション

リサーチメソッド

著書
Dörnyei, Z. (with Taguchi, T.).
Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing (2nd ed.)
Routledge, 2010
Taguchi, T., Magid, M., & Papi, M. / Dörnyei, D., & Ushioda, E. (Eds.)
The L2 motivational self system among Japanese, Chinese and Iranian learners of English: A comparative study. / Motivation, language identity and the L2 self
Multilingual Matters, :66-97, 2009
論文
Taguchi, Tatsuya
Learner factors affecting the use of learning strategies in cross-cultural contexts
Prospect: An Australian Journal of TESOL, 17(2):18-34, 2002
学会発表
Taguchi, Tatsuya
Motivation, attitudes and selves: A Japanese perspective
The Second Asian Conference on Education, The Ramada Osaka, Osaka, Japan, 2010
Taguchi, Tatsuya
An investigation into learner factors and mediating factors affecting the L2 attitudes and motivation of Japanese university students in Japan
The Fifth Newcastle Postgraduate Conference in Linguistics, University of Newcastle, Newcastle, UK, 2010
Taguchi, Tatsuya
The L2 motivational self system among the Japanese university students
The PGR Work in Progress Symposium, University of Nottingham, Nottingham, UK, 2007

教育活動

授業等
2019 , 前期 , 初年次演習
2019 , 前期 , 英語Ⅰ
2019 , 前期 , 英語コミュニケーションⅡ
2019 , 前期 , ライティングⅡ
2019 , 前期 , 英語学講義Ⅲ
2019 , 前期 , 英語科教育CⅣ
2019 , 前期 , 英語科教育研究Ⅴ
2019 , 後期 , 英語コミュニケーションⅠ
2019 , 後期 , 音声学
2019 , 後期 , 英語学演習Ⅲ
2019 , 後期 , 海外教育研究Ⅰ
2019 , 後期 , 海外教育研究Ⅱ
2019 , 後期 , 英語科教育研究Ⅵ
2019 , 後期 , 海外教育研究Ⅲ
2019 , 後期 , 海外教育研究Ⅳ