Researcher Directory | Aichi University of Education.


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Isobe Masataka

Modified:05/09/2019

Profile

Assigned Class

  • Creative Arts and Sciences

Research Field

  • Science Education
  • Educatuion Technology
  • Subject Pedagogy
  • Keywords:Technology Education , Technological Education , Comparative Study , Educational Assessment , Device and Creativity , Rubric

Current Subject

  • Curriculum Development of Technology Education from Elementary to Upper Secondary Education

  • Research of an Independent Class Management

  • Research of Problem-Solving Learning

Academic Societies

Academic Societies
  • The Design and Technology Association
  • The Japan Society of Technology Education
  • Japan Society for Science Education
  • Japan Curriculum Research and Development Association
  • The Japanese Agricultural Education Society
  • National Association for the Study of Educational Methods

Academic Background

Degree
  • Doctor of Philosophy (Education)

Research Career

Research Career
  • 2014 - , National University Corparation Aichi Universitiy of Education, Associate Professor

Research

Books, Articles, etc.

Books
  • 田中博之(監修),磯部征尊(原作),武田弦(漫画)
    漫画で分かる!学級力のススメ 第5弾学級力活用編
    公益財団法人 理想教育財団, 2017-02-01
  • 田中博之(監修),磯部征尊(原作),武田弦(漫画)
    漫画で分かる!学級力のススメ 第3弾中学校教科力編
    公益財団法人 理想教育財団, 2016-04-01
  • 田中博之(監修),磯部征尊(原作),武田弦(漫画)
    漫画で分かる!学級力のススメ 第2弾小学校基礎編
    公益財団法人 理想教育財団, 2016-02-01
Articles
  • 磯部 征尊,山崎 貞登
    Design and TechnologyからのイングランドSTEM教育の現状と課題
    科学教育研究, Japan Society for Science Education, 39(2):86-93, 2015
    http://ci.nii.ac.jp/naid/130005085690
Presentations
  • 磯部 征尊;山崎 貞登
    2G1-W2 技術・工学の立場からのイギリスSTEM 教育の現状と課題(科学教育課程(2),一般研究発表,学びの原点への回帰-イノベーティブ人材育成のための科学教育研究-)
    年会論文集, 一般社団法人日本科学教育学会, 38:429-430, 2014-09-13
    http://ci.nii.ac.jp/naid/110009905668
  • 磯部 征尊;桑野 浩彰;山崎 貞登
    3G2-I5 生物育成に関する技術の学習評価規準の判別基準と評価事例(教育方法と評価(2),一般研究発表,学びの原点への回帰-イノベーティブ人材育成のための科学教育研究-)
    年会論文集, 一般社団法人日本科学教育学会, 38:503-504, 2014-09-13
    http://ci.nii.ac.jp/naid/110009905705

Research Grants

Grants-in-Aid for Scientific Research(Research representative)
  • 28 - 30 , 学習プロセスに着目したMINT, STEM, STEAM教育の国際比較 , 基盤研究C
Grants-in-Aid for Scientific Research(Those who allot it)
  • 2017 - 2020 , 技術ガバナンス能力を中核に「社会の形成者」を育成するカリキュラムの教科横断的研究,研究代表者:上野耕史(国立教育政策研究所) , 基盤研究(B)
  • 2017 - 2020 , 成長的思考態度の育成を伴う身体技能の指導と技術科教育課程編成に関する内容論的研究,研究代表者:大谷忠(東京学芸大学) , 基盤研究(B)
  • 2017 - 2019 , 教員養成および現職教員のためのプログラミング教育研修カリキュラムの開発と実践,研究代表者:松永豊(愛知教育大学) , 基盤研究(C)
  • 2017 - 2019 , プログラミング的思考力を育成する技術・情報教育課程基準,研究代表者:山崎貞登(上越教育大学大学院) , 基盤研究(C)
  • 2016 - 2018 , 学級力セルフ・アセスメントシステムを活用したカリキュラム開発に関する研究,研究代表者:伊藤大輔(金沢工業大学) , 挑戦的萌芽研究
  • 2015 - 2017 , 教科と内容構成新ビジョンの解明-米国・欧州STEM・リテラシー教育との比較より-,研究代表者:長洲南海男(筑波大学名誉教授) , 基盤研究(B)
  • 2013 - 2015 , 防災・エネルギー・リスク評価リテラシー育成の科学・技術連携カリキュラムの開発,研究代表者:山崎貞登(上越教育大学大学院) , 基盤研究(C) , 平成26年(2014年)度より,共同研究者として参加した。

Education

Thesis Guidance

  • 2017, Graduation thesis Total:4(0), Master's thesis Total:2(0)
  • 2016, Graduation thesis Total:4(0), Master's thesis Total:2(0)
  • 2015, Graduation thesis Total:5(1), Master's thesis Total:1(0)
  • 2014, Graduation thesis Total:5(0), Master's thesis Total:1(0)

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