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田口 達也(タグチ タツヤ)

  • 所属部署名:外国語教育講座職名:准教授
  • 住所:〒448-8542 愛知県刈谷市井ヶ谷町広沢1
  • 電話番号:FAX番号:
  • メールアドレス:
  • ホームページURL:
更新日:2017/05/10

プロフィール

兼担研究科・学部

  • 人文社会科学系

研究分野

  • 応用言語学
  • 第二言語習得
  • リサーチメソッド
  • キーワード:第二言語習得 , モチベーション , 学習ストラテジー , 量的・質的研究手法

現在の研究課題

  • 第二言語習得

  • モチベーション

  • リサーチメソッド

学歴

出身大学院・研究科等
  • 2010 , ノッティンガム大学
  • 2001 , メルボルン大学
取得学位
  • MTESOL , メルボルン大学 (豪州)
  • PhD in English , ノッティンガム大学 (英国)

研究職歴等

研究職歴
  • 2017- , 愛知教育大学准教授
  • 2014-2017 , 愛知教育大学講師
  • 2011-2014 , 愛知教育大学助教

研究活動業績

研究業績(著書・発表論文等)

著書
  • Dörnyei, Z. (with Taguchi, T.).
    Questionnaires in second language research: Construction, administration, and processing (2nd ed.)
    Routledge, 2010
  • Taguchi, T., Magid, M., & Papi, M. / Dörnyei, D., & Ushioda, E. (Eds.)
    The L2 motivational self system among Japanese, Chinese and Iranian learners of English: A comparative study. / Motivation, language identity and the L2 self
    Multilingual Matters, :66-97, 2009
論文
  • Taguchi, Tatsuya
    Learner factors affecting the use of learning strategies in cross-cultural contexts
    Prospect: An Australian Journal of TESOL, 17(2):18-34, 2002
学会発表
  • Taguchi, Tatsuya
    Motivation, attitudes and selves: A Japanese perspective
    The Second Asian Conference on Education, The Ramada Osaka, Osaka, Japan, 2010
  • Taguchi, Tatsuya
    An investigation into learner factors and mediating factors affecting the L2 attitudes and motivation of Japanese university students in Japan
    The Fifth Newcastle Postgraduate Conference in Linguistics, University of Newcastle, Newcastle, UK, 2010
  • Taguchi, Tatsuya
    The L2 motivational self system among the Japanese university students
    The PGR Work in Progress Symposium, University of Nottingham, Nottingham, UK, 2007

教育活動実績

授業等

  • 2017 , 前期 , 英語Ⅰ
  • 2017 , 前期 , ライティングⅡ
  • 2017 , 前期 , 英語学講義Ⅲ
  • 2017 , 前期 , 英米文化講義Ⅲ
  • 2017 , 前期 , 英語科教育CⅣ
  • 2017 , 前期 , 英語科教育研究Ⅴ
  • 2017 , 後期 , 音声学
  • 2017 , 後期 , 英語科教育CⅢ
  • 2017 , 後期 , 海外教育研究Ⅰ
  • 2017 , 後期 , 英語学演習Ⅴ
  • 2017 , 後期 , 海外教育研究Ⅱ
  • 2017 , 後期 , 英語科教育研究Ⅵ
  • 2017 , 後期 , 海外教育研究Ⅲ
  • 2017 , 後期 , 海外教育研究Ⅳ

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